El circ de les Papallones és un poètic i inspirador curtmetratge dirigit per Joshua Weigel i protagonitzat per Nick Vujicic. Són dues parts de deu minuts amb un encoratjador missatge d’autosuperació i esperança.
Activitat:
A la nostra classe, hem escrit una fitxa amb una sèrie de preguntes.
Us escric les preguntes i us deixo una proposta de respostes:
Activitat –
Sinopsi del video “ El circ de les papallones”
Data: divendres 14 de febrer de
2014
Títol del vídeo: El circ de les
papallones
Fitxa artística
Nom del personatges: Will,
Méndez, Poppy, Richard, Anna ...
Méndez i el seu equip visiten un circ.
Com es diu
aquest circ? A qui presenta l’animador? Com es troben els homes i dones? Creus
que són feliços?
El circ es diu “ El circ de les
rareses”. L’animador presenta homes i dones amb diferències físiques de forma
insolent i despectiva. Crec que no es troben a gust.
Qui és Will? Per què té un paper
important? Què li diu Méndez?
Will és l’home sense extremitats,
sense cames ni braços. Méndez se li apropa i li diu que ell és fantàstic.
3.
Will s’escapa del seu circ i apareix al
cotxe de Méndez.
Per què se’n va Will? Què està
buscant? Què vol canviar de la seva vida?
Will se’n va perquè no és feliç.
Vol trobar un sentit a la seva vida, una altre filosofia de valoració de les
persones.
4.
Méndez li diu un secret i una gran
veritat: si el repte és difícil, el triomf com serà?
Will pensa que els altres són
diferents i que la seva existència no té cap importància. Méndez li diu que
quan més gran sigui la dificultat, més important serà el triomf.
5.
Què li passa a Will? Què descobreix?
Quin és el missatge del video?
Will descobreix la seva autonomia
com a persona i a més se’n adona de les seves possibilitats i aptituds. El
vídeo ens transmet un missatge d’esperança, de respecte, de reconeixement a l’esforç,
la perseverança i la lleialtat a un mateix i als altres.
6.
T’ha agradat el vídeo? Quins principis de
la diversitat cultural es poden veure clarament?
Respecte, llibertat, igualtat,
cooperació, accés equitatiu, solidaritat, obertura i equilibri.